La Redacció de LA VEU es reserva el dret de no publicar aquells comentaris o col•laboracions inadequats

Que no ens donin pel Reglament

El Ple de l'Ajuntament del 29 de maig ha decidit elaborar un Reglament de promoció interna, mobilitat i provisió de llocs de treball i un de segona activitat. Aquest fet deriva del pacte contingut a l'article 21.1 de l'actual Acord de condicions, i és continuació dels treballs efectuats a la Mesa de negociació de reglaments.
Sobre el primer reglament cal dir que, tal com està redactat a hores d’ara, per assolir una plaça de funcionari de carrera, a totes aquelles persones en situació d'interinatge no se’ls tindrà en compte ni l’antiguitat ni l’experiència si no han passat un procés de selecció en el moment de començar a treballar.
Sobre això, la UGT vol aclarir que si prosperés la proposta, presentada per CCOO, siginificaria que a l'hora del corresponent procés selectiu per assolir la condició de funcionari de carrera o de promoció interna, no es tindria en compte l’antiguitat en els casos següents:
1. Interinatges contractats per raons d'urgència, amb independència de la situació en què estiguin actualment.
2. Interinatges des de l'inici, però que no van passar cap mena de procés de selecció.
3. Interinatges contractats per a substitucions, alguns d'ells des de temps immemorial.
4. Personal funcionari de carrera que està ocupant llocs de treball de categoria superior mitjançant habilitacions o sistemes més o menys legals.
Sobre aquesta proposta UGT ha manifestat que cal establir el corresponent règim transitori per salvaguardar els drets de totes aquelles persones que puguin resultar-ne afectades. La defensa dels drets laborals dels funcionaris, interins o no, és el més important. Sense entrar a discutir la seva legalitat i objectius, la proposta a més és contrària a alguns precedents existents en els processos selectius d'aquest Ajuntament.
Potser és necessari recordar que els actes administratitus tenen presumpció de legalitat, mentre no siguin impugnats i anul·lats. Per tant, si hi ha hagut contractacions irregulars i/o il·legals, és responsabilitat de la Corporació, i els sindicats hauríem de reconèixer que potser en el seu moment alguna cosa haguéssim hagut de fer. Però el que per dignitat ara toca és resoldre-ho sense perjudicar les persones i sense enganyar.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Trobo molt encertat el títol de l'article. Ja fa massa anys que ens estan donant per un lloc o per un altre, uns i altres. A mi ja em resultava sospitós tant d'interès en aquest famós reglament. Ara ho veig clar. Només és una estratègia per muntar un pollastre i enganyar a algun incaut perquè s'afilïi.

Anònim ha dit...

El... cinco!

Per què CCOO no vol que es tingui en compte ni l’antiguitat ni l’experiència d’aquests interinatges? És que aquests interins no han treballat com la resta? O es que no han fitxat l’esmorzar?

Si ho fan perquè creuen que la contractació ha sigut il•legal, perquè no ho van impugnar en el seu moment? Són més covards del que ens fan creure?

Anònim ha dit...

Algunes respostes a l'usuari anònim:
1. Per què resulta que la majoria d'aquestes persones no són afiliades personals.
2. Efectivament, tenen els mateixos drets que la resta, coma treballadors que són. No han de pagar un error de l'empresa en el procés de selecció si és que va existir.

Anònim ha dit...

Estic d'acord amb el que es diu.
Però perquè l'empresa hagi comés "delicte" de contractar il.legalment i els sindicats o hagin de fer res no vol dir que aquestes persones ara, com el famós expedient de funcionarització se'ls hi regalin les places.
Que es monti el procés selectiu que calgui en cadascún dels casos i desprès es faci l'oposició corresponent per tenir les places en propietat, per tal de no establir agravis comparatius amb la resta de companys que SI que han passat bé les seves oposicions. Recordem els casos de companys/es que d'han hagut de presentar VARIES vegades per optar a la seva plaça.
Comencen a fer les coses de manera regular, ja que les Lleis ja HI SON.
Només cal : COMPLIR-LES.

Anònim ha dit...

Crec que ningú està parlant de regalar les places a ningú. Del que s'està parlant és de si, a l'hora de la selecció definitiva, es pot discriminar negativament a algun treballador o treballadora per com va començar a treballar en aquest Ajuntament, i no computar-li els serveis prestats fins aquell moment. Per cert en els últims dos anys, algú ha començat a treballar interinament després que RRHH (amb l'anuència de qui sabem) fes un procediment net, transparent i respectant la publicitat i la igualtat d'oportunitats?
Per cert, quin tant per cent de funcionaris, en els últims quaranta anys, poden anar amb la cara ben alta d'haver passat una oposició (ben) lliure? No s'hi valen els concursos més o menys amanyats.

Anònim ha dit...

Un interí (legal?)

Con bolita o sin bolita crec que suspendré. Visto lo visto, no em queda gaire clar l'article 14 de la CE:

"Los españoles son iguales ante la ley, sin que pueda prevalecer discriminación alguna por razón de nacimiento, raza, sexo, religión, opinión o cualquier otra condición o circunstancia personal o social".

Algú m'ho explica?

Anònim ha dit...

D’entrada cal dir que estic d’acord amb el que diu l’usuari anònim tenint en compte que molts vàrem passar una o dos opos per a entrar a l’ajuntament, a més d’un curs.

De totes maneres el fet d’haver entrat per la via d’urgència o substituint algú de no se sap quina llista no hauria d’eximir de fer les corresponents opos i tampoc hauria de comptar aquest temps com a mèrit, perquè això va en perjudici dels altres. M'explico: si una persona de categoria D la han posat provisionalment en un lloc de D de millor horari o millor pagat sense opos, se li ha de comptar aquest temps quan es faci el procés ben fet?. Això perjudica a la resta de D que no van poder accedir en aquell moment i que tenen dret a aquesta carrera professional que defensen tots els sindicats, sense tenir en compte que segurament el primer, haurà accedit (només ell) a cursos de formació especialitzats per a la plaça a la qual ha estat assignat.

I aquell que ha estat habilitat de D a C i tampoc a passat cap OPO perquè donar-li avantatge sobre els altres?

Crec que caldria, d’un cop per totes, fer-ho bé i deixar de situar-se, des d'els sindicals segons convingui. Jo vull una carrera professional en igualtat de condicions.

Anònim ha dit...

Jo també estic en contra de l'enxufisme, sigui polític, sindical o de pur amiguisme. No tinc massa informació, però en conec uns quants, i com en tot grup humà, hi ha bones persones i altres que no són tant.
Però hauríem de veure què permeten les lleis, i què no permeten. Jo preferiria que qualsevol accés a la funció pública fos per oposició lliure i pura; res de concursos amb puntuacions partidistes ni amb entrevistes subjectives i arbitràries.
Però diuen que les lleis també permeten els concursos puntuant a aquells que ja ocupen les places. A mi no m'agrada, però si és així ho lamento.
El que crec que no es pot fer és ser arbitrari, i ara m'interessa així, i ara m'interessa d'aquella altra manera. Crec que això deu ser el que es denuncia a l'article comentat. I a alguns ja els coneixem molt, ... massa.
No deixa de ser estrany i preocupant que aquells que no s'han preocupat mai d'aquesta qüestió i han participat en tota classe de concursos-xanxullos ara tinguin la pell tan fina.

Anònim ha dit...

Algun o alguns Anónims que han escrit algun comentari en aquest blog, em recorda vagament la manera d'escriure ininteligible d'algunes col·laboradors o col·laboradores d'una publicació d'un sindicat germà.
Sembla que no en tenen prou en intoxicar des de la seva publicació que ara volen infiltrar-se aquí.
Hauríeu de desemmascarar-los

Anònim ha dit...

Llavors, aquest reglament serà amb caràcter retroactiu? Tornaran a repetir la OPO aquells que no s’ajustaven, en concursos anteriors, al “futur reglament”? Evidentment, la resposta es: NO.

Per a mi, això no és igualtat de condicions.

O bé es començarà a aplicar a partir de la data de la seva aprovació amb els nous interinatges?