La Redacció de LA VEU es reserva el dret de no publicar aquells comentaris o col•laboracions inadequats

Al·legacions al Reglament de segona activitat

El passat 28 de novembre de 2007 es va fer pública al DOGC l’aprovació inicial del Reglament de segona activitat, amb la qual s’obria el període d’al·legacions. A data 13 de desembre, la UGT va presentar-ne les següents:

1. El Reglament de segona activitat és d’aplicació al conjunt de treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, però l’origen de moltes de les normes es troba a la normativa que regula funcions amb particularitats, com ara les tasques policials i de bombers. Per això, aquests dos col·lectius, tenen una part important del seu salari recollit dins del complement específic. Per la seva vulnerabilitat a malalties professionals, també els passa igual als treballadors i treballadores municipals de les brigades d’obres i jardins. Per això, aquests col·lectius tenen els complements específics més alts dins del seu grup.

2. La proposta de reglament de segona activitat de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, al seu preàmbul instaura: “la possibilitat de que qualsevol treballador o treballadora de l’ajuntament de Mollet del Vallès pugui passar a la situació administrativa de segona activitat a petició pròpia o d’ofici millorant les seves condicions de treball, de vida i de salut, sense la necessitat d’abandonar la seva vida laboral”. Atenent a l’esperit d’aquest paràgraf, una forma molt important de no empitjorar la vida és no perdre cap concepte econòmic. Però, l’article 3 de la proposta de reglament ve a dir que el treballador o treballadora que s’aculli a la segona activitat veurà depreciats el imports a percebre en concepte de complement específic d’una forma molt important. Per tant, per a qualsevol funcionari o funcionària d’aquests col·lectius la segona activitat no tindrà cap al·licient.

La UGT ha demanat a l’Ajuntament, que passar a una segona activitat no representi cap disminució econòmica. Entenem que ha de fer-se possible acollir-se a una segona activitat mitjançant el complement adient que permeti que les persones que ho sol·licitin no acusin cap pèrdua econòmica en el conjunt de retribucions anuals que percebia abans d’acollir-s’hi. L’article 3 del reglament no ho possibilita.

La nostra línea argumental, ve reforçada per la “justícia” envers uns companys que han fet tota la seva vida laboral amb les dificultats pròpies de qui treballa exposat a determinades situacions, entre d’altres, les físiques.

3. En aquest sentit hi ha l’exemple de la proposta de Reglament de segona activitat que la Conselleria d’Interior, Relacions Institucionals i Participació de la Generalitat de Catalunya ha fet a les organitzacions sindicals. En el seu article 8 hi diu: “...en el supòsit que en el moment de passar a la situació de segona activitat les retribucions totals siguin inferiors a les que cobrava en la situació de servei actiu en el darrer lloc ocupat en adscripció definitiva, la persona funcionària ha de percebre un complement personal i transitori que iguali les retribucions amb les que percebia anteriorment en el lloc esmentat”.